środa, 26 lipca 2017

#1 INNE ZASADY LATA | B. A. Saenz

"Problem z moim życiem polegał na tym, że było pomysłem kogoś innego."




Zdecydowałem, że to będzie moje lato. Jeśli miało być książką, to napiszę w niej coś pięknego.

El Paso. Dwóch nastoletnich samotników o niecodziennych imionach.

Arystoteles. Wściekły nastolatek, którego brat siedzi w więzieniu.

Dante. Mądrala i artysta z nietypowym poglądem na świat.



Czytałam tę książkę już dwa razy i  wiem, że przeczytam  kolejny, mam wrażenie, że za każdym następnym przeczytaniem ta książka jest jeszcze lepsza.
Intrygująca i za razem tajemnicza, czytając ją miałam wrażenie, że bardzo dobrze znam tych chłopców, że są mi bliscy. Narrator był tak realistyczny, że czytanie tej powieści było wielką przyjemnością, odnalazłam tam siebie.  Jest jedną z moich ulubionych powieści, uwielbiam ją za jej prostotę i czystą prawdę, którą tak pięknie przekazuje.

"Inne zasady lata" to książka nie tylko o dwóch samotnych chłopcach... jest to książka o przyjaźni i o miłości,  o przyjaźni przeradzającej się  w miłość, o szukaniu siebie i własnej tożsamości, o odkrywaniu własnej seksualności a także o odrzuceniu. Książka od samego początku posiada wiele tajemnic i do końca trzyma w napięciu.
Ameryka, lata osiemdziesiąte  i dwóch meksykańskich piętnastolatków. Lato, wolność, beztroska i optymizm
Długie rozmowy i przygody. 
Możemy wyobrazić sobie marzenia nastolatków 40 lat temu, to jak jadą pikapem na pustynie i patrzą na gwiazdy, to jak biegają w deszczu. Historia pozwala marzyć i odnaleźć siebie, wrócić do przeszłości.
Mimo, że mogłoby się wydawać temat homoseksualizmu nie był  prowadzącym wątkiem.






Momentami książka była zabawna, skłaniała do refleksji i wzruszała. 
Zakochałam się w stylu pana Saenz'a, jego niebanalny pomysł i unikatowy styl pisania tworzą coś pięknego, coś co każdy powinien przeczytać. Polecam. 💘

                                                                                           Infalible_reader

MOJA OCENA:
💎💎💎💎💎💎💎💎💎 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń